Škola je zřízena podle § 16 odst. 9 školského zákona. Jsme škola zaměřená na poskytování speciálně pedagogické péče v oblasti středního a středního odborného vzdělávání. Nabízíme vzdělání v řadě tradičních řemeslných oborů a specifických oborech vhodných pro žáky a žákyně s kombinovaným znevýhodněním.

Naši žáci a žákyně se vzdělávají v moderním a udržovaném areálu, který nabízí kvalitní podmínky pro teoretickou i praktickou výuku.

Nejen ve škole, ale samozřejmě i na internátu. Pokračovali jsme indoorovými aktivitami, a nyní se již soustředíme na venkovní.

Ze začátku února jsme zkoušeli vařit recepty podle Ládi Hrušky. Princip byl jednoduchý – zvolili jsme si sladký recept, vytvořili hotový produkt a nabídli jej k ohodnocení vychovatelům. Následně, pokud ještě zbylo, podělit se s ostatními soutěžícími či spolubydlícími. Na to, že někteří byli nad sporákem vyloženě poprvé v životě, tak se to všem neskutečně povedlo! A musíme říct, že vybrat ten, který nejvíce chutnal vychovatelům, bylo opravdu náročné. Nakonec byly zvoleny dva vítězné páry. Vyhrály dívky s cheescake a s tiramisu v pohárku. Oba dva zákusky velice chutné, zároveň překrásné vzhledově.

 

Florbalový turnaj mezi žáky a pedagogy školy bývá spíše v lednu. Nicméně letos byl uskutečněn v únoru. Tato tradiční akce se těší veliké oblibě, především u našich žáků. Přesto, že se jedná o jakýsi souboj, vládla velmi přátelská atmosféra se spoustou úsměvných momentů, na které nejen žáci dlouho vzpomínají. Učitelé zůstali neporaženi, ale také žádný zápas nevyhráli. Z vítězství se nakonec radovali opět žáci školy.

 

V únoru najdeme v kalendáři svátek všech zamilovaných – sv. Valentýna. V rámci mimoškolní činnosti jsme zkoušeli vytvořit náramky z korálků, pracovali s drátkem, nebo pletli z pedigu košík ve tvaru srdce. Všechno, co jsme vyrobili, jsme si mohli odnést domů a potěšit tím nejen své partnery, ale i svou rodinu. Další, co jsme vyráběli (také k Valentýnu), bylo domácí mýdlo. Velký ohlas nejen u nás, ale i u středoškoláku. Málem jsme se všichni do kuchyňky nevešli. Nakonec se vše povedlo a někteří jsme si připravili i pěkné balíčky. Akce podobného typu by mohla být častěji, než 2x za rok.

 

Březen rozhodně nezaostával na aktivitách. Po jarních prázdninách jsme se setkávali jen s odborníky napříč obory. Prvními odborníky byly studentky vychovatelství TUL. Během jejich praxe jsme pletli náramky metodou Paracord, pekli cheescake, nebo sportovali v tělocvičně.

 

Vytvořili si nový "projekt" Liberecké domy hovoří, kde nejprve shlédneme v prostorách internátu přednášku, kdo zajímavý v historických budovách žil a pracoval, a následně se vypravíme prozkoumat blíže tyto urbanistické skvosty. Navštívili jsme Liebiegův zámeček, libereckou radnici, historickou budovu lázní (Oblastní galerie Liberec). V poslední budově jsme měli i program - „figurální trhanec," kdy postava člověka vznikala jinak, než kresbou. Zajímavá výtvarná technika, která nás dokázala na 80 minut zabavit.

 

Celý internát byl proškolen o poskytování laické první pomoci. V tomto nás zdokonalila profesionální zdravotní sestra, maminka jednoho z ubytovaných hráčů Akademie Slovan Liberec. Zkusili jsme resuscitaci na umělé panně (hlavně frekvenci a hloubku stlačení), zodpověděli otázky, prohlédli rapované video, které nám řeklo, jak taková resuscitace má vypadat. Myslím si, že odpoledne, které dokáže zachránit lidský život, by mělo být víc!

 

Fotografickou přednášku o Austrálii, kterou navštívil a procestoval Matěj, žák, který je ubytovaný přímo zde na internátu, nám i sám odprezentoval. Je velice fajn, že i sami žáci mohou předat něco jiným ubytovaným.