Reklamní agentura 2018/2019
Průběh činnosti za měsíc září.
Dne 17. 9. 2018 jsme si se s žáky poprvé sešli a povídali jsme si o projektu Firmičky. Domluvili jsme se na tom, že zkusíme podnikat, a že budeme jedna firma. Žáci (společníci) se později seznámili s podnikáním. Jaký mají cíl, proč vůbec budou podnikat, co k tomu potřebují a další. Následně si zvolili název společnosti (Styles Company) a logo.
Průběh činnosti za měsíc říjen.
Všichni společníci naší firmy jsou do práce velice zapáleni. Ve firmě byla každému přiřazena pracovní pozice. Poprvé si naši grafici vyzkoušeli práci s grafickým programem a úpravu našeho logo do digitální podoby. Došlo i k setkání s firmičkou Vazárna květin, od které jsme přijali objednávku na vytvoření loga pro jejich firmičku.
Průběh činnosti za měsíc listopad.
Kromě teoretické přípravy v oblasti probíraných témat dle itineráře firma obdržela svou první zakázku, vytvořit logo pro spřátelenou firmičku. Naši návrháři nejprve nakreslili pár návrhů, jak by mohlo logo vypadat. Celý tým hledal různá vylepšení a napravoval nedostatky. Návrhů bylo vytvořeno několik. Tři návrhy se předaly našim grafikům, aby logo vytvořili v digitální podobě. V příštím měsíci budou loga nabídnuta ke schválení firmičce – zadavateli zakázky.
Průběh činnosti za měsíc prosinec.
V měsíci prosinci jsme se zaměřili na práci s metodickými listy a zhodnocení uzavřené zakázky. Ve firmičce jsme si prošli, na jakou skupinu lidí cílíme, co nabízíme navíc než konkurence a co konkrétně nabízíme. Jako správná firma jsme si prošli veškerý materiál, který máme k dispozici a rozhodli jsme se do firmičky pořídit flipchart magnetickou tabuli. Jako správná reklamní agentura jsme samozřejmě pracovali i v grafickém editoru, kde jsme tvořili vizitky.
Průběh činnosti za měsíc leden.
V měsíci lednu se vedení naší firmičky věnovalo svému týmu. Probrali jsme složení týmu a plně jsme se věnovali jednotlivým pozicím. Zdůraznili jsme jak je týmová práce důležitá, a že je podstatné pro úspěch, aby tým správně fungoval. Naši grafici začli naplno pracovat na tvorbě našich vizitek a náš programátor vytvořil internetové stránky firmičky. Při posledním setkání jsme probírali marketing firmy. Jak je důležitá cílená reklama a průzkum trhu pro kladná čísla ve firmičce a schválili jsme si vhodný marketing pro naši firmičku.
Průběh činnosti za měsíc únor.
V měsíci únoru jsme se zaměřili více na práci s pracovními listy. Zkusli jsem si udělat SWOT analýzu, která nedopadla ani tak špatně, jak jsme mysleli. Další pracovní list se týkal dovedností. Vybrali jsme co vše patří do dovedností a zhodnotili jsme ty naše dovednosti, jako firmičky. Pracovní list týkající se komunikace nás bavil nejvíce. Zjistili jsme, že neí stranda správně komunikovat s klientem a se svými podřízenými. V poslední hdině jsme se věnovali přípravě na mentorský den, který proběhne v dubnu v polském městečku Zhořelec.
Průběh činnosti za měsíc březen.
V měsíci březnu jsme se společně zaměřili na práci s pracovními listy Timemanagementu a na spolupráci s ostatními firmičkami. Osobně jsem si byli nafotit materiál pro výrobu letáčků každé firmičce. V rámci pracovních listů jsme si rozdělili práci a časové rozložení jednotlivých úkolů.
Průběh činnosti za měsíc duben.
V měsíci dubnu se naše firmička připravovala na prezentaci na Mentorském dni v Polsku. Celý tým také soustavně pracoval na zakázkách od ostatních partnerských firmiček pro výjezd do Polska. V teoretických znalostech jsme také nezaostali. Věnovali jsme se opakování odvodu daní. Kdo a jak velké daně odvádí státu a proč je odvádí. V rámci reorganizace firmičky jsme si vyměnili pracovní pozice ve firmičce a projednali naši marketingovou strategii prodeje.
Průběh činnosti za měsíc květen.
V měsíci květnu jsme se jako firma zaměřili na práci s informacemi, jak zahájit činnost podnikatele. V této problematice jse narazili na pojmy jako EET, DPH a jiné. Společnými silami jsme veškeré informace a zkratky dohledali a zjistili, že není tak lehké začít podnikat a přitom splňvat veškeré předpisy.
Během dalšího setkání jsme si zopakovali prozatím probrané pracovní listy a vypracovali závěrečný test, díky kterému dostane každý ve firmičce osvědčení mladého podnikatele.